Intensivutbildningar (Personbil)

Ta ditt körkort på två veckor

Utbildningen pågår under en tvåveckorsperiod och du gör vanligtvis ditt teori- och körprov redan veckan efter. Intag sker alltid jämn vecka. Du kommer att köra minst en dubbellektion (2×35 minuter) om dagen på trafikskolan.
Nu erbjuder vi även intensivutbuildning för dig som ska ta lastbilskörkort (paketpriser enligt dina önskemål och förutsättningar)!

Körschemat består av 10 st (dubbellektioner 2×35) förbokade lektioner, behöver du köra fler eller färre lektioner kan körschemat planeras om under veckans gång. Planeringen av veckorna sker tillsammans med din trafiklärare och bygger på din förkunskap och på de framsteg du gör.

Det här händer första veckan

Under din första kursvecka sker utbildningens fyra teorilektioner och körlektioner. Utöver detta finns våra datorer med dataskrivningar till förfogande och våra lärare hjälper dig gärna om du har några funderingar. Om du vill läsa kvällstid finns det också möjlighet att göra teoritester online.

Det här händer andra veckan

Under din andra kursvecka går du Riskutbildning 1 (teorikurs om alkohol, droger och trötthet) och Riskutbildning 2 (halkbanan). Du kör även klart de körlektioner som krävs för att genomgå utbildningen.

När bokas teori och körprov?

Vi bokar in ditt teoriprov och körprov när du anmäler dig till intensivutbildningen. Proven sker vanligtvis i vecka tre, efter att din utbildning är avklarad.
(Trafikverkets avgifter för teori (325 kr och körprov (800kr) ingår inte i våra paket)

Boende

För dig som behöver någonstans att bo under din utbildning har vi ett samarbete med CarlstadCity Hostel (054 – 21 65 60). Hotellet ligger på Järnvägsgatan i centrala Karlstad och på bara några minuters gångavstånd från trafikskolan. Ring oss på 054-21 40 50 för prisinformation!

Vi erbjuder även finansiering genom Resurs Bank! Läs mer här