Våra utbildningar

Vi har alla utbildningar för att uppfylla dina mål

Hos oss kan du läsa teori och övningsköra för samtliga körkortsklasser. Innan du börjar med din körkortsutbildning är det viktigt att du söker ett körkortstillstånd för den behörighet som du vill övningsköra för.

Klicka här för att söka ditt körkortstillstånd

Körutbildningen

Vår utbildningsstrategi är att den skall vara så individuell som möjligt. Målet är att du som elev ska bli undervisad på det sätt som passar bäst för just dig. Innan du startar din körkortsutbildning har du möjlighet att prata igenom med trafikläraren på vilket sätt du vill ha utbildningen.

Vi gör tillsammans med dig en plan för din utbildning, hur många lektioner som behövs, när utbildningen bör vara klar och vad det ungefärligen kommer att kosta.

Resurs Bank
Vi erbjuder även finansiering genom Resurs Bank!

Dyslexi

Om du har dyslexi är det viktigt att du berättar det för oss så att vi kan hjälpa till på bästa sätt med din utbildning hos oss på Karlstad Trafikskola. Vi har utbildade lärare som hjälper till om du har läs- och skrivsvårigheter.

På elevcentralen premium har du möjlighet att få boken med ljud.Det går även bra att boka privata teorilektioner med våra trafiklärare, där ni tillsammans går igenom teoriuppgifter och frågor.