Villkor

Bokning.

• Av- och ombokning ska alltid ske senast 12:00 dagen innan inbokad lektion annars har vi rätt att debitera halva lektionskostnaden. Detta gäller för alla behörigheter på körlektioner, riskutbildningar och handledarutbildningar. Detta gäller även om det inbokade tillfället är på en måndag då kan ett meddelande lämnas på vår telefonsvarare eller mejlas till oss.
  • Alla paket och körlektioner ska vara betalda innan man påbörjar utbildningen. Betalning görs med kort i receptionen.
  • Ha alltid med en giltig id-handling när du ska på körlektion, riskutbildningar och prov.
  • För att få hyra skolans fordon till körprov krävs att utbildningen är gjord hos oss på Karlstad Trafikskola och att det finns ett godkännande av lärare.
  • Teoriprov och körprov bokas endast i samråd med din körlärare.

Kundens skyldigheter vid bokningen.
Kunden är skyldig att själv kontrollera bokningsbekräftelsen så snart den erhålls. En bekräftelse på bokning av kunskap- och körprov skickas till elevens folkbokföringsadress. Eventuella felaktigheter påtalas till skolan omedelbart.

Betalning.
Skolan tillämpar förskottsbetalning. Det innebär att du betalar på plats i receptionen innan lektionen, antingen styckevis eller genom att köpa något av våra rabatterade paket.

Rabatter kan ej dras i efterhand.

Alla köp och betalningar enligt ordinarie prislista är giltiga i ett (1) år från inköpsdatum. Undantag förekommer gällande erbjudanden.

Delbetalning.

Genom vårt samarbete med Resurs Bank kan du delbetala ditt köp. Du väljer själv hur stort köputrymme du vill ha (upp till 50 000 kr). Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos ‘Resurs Bank’.
I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör ‘Resurs Bank’ en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet.

Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:

• Du har fyllt 18 år.
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst.
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst.

Du har inga betalningsanmärkningar.

Blanketter

Personbil (För dig som har en bokad intensivutbildning)

Moped

Visste du att..